Monday 18 July 2011

huh! penat

hoho, ari ni ari plg penat kot aku rse semenjak abiz matrik ni , wat ic baru lah , bukak akaun la , minta bantuan kewangan untuk masuk ipt la..huhu

mse nk bukak akaun bank islam ni lah y plg perit skali aku rse ari ni...huhu...

first,dtg sne isi borang nk bukak akaun....ble nk bkk akaun pegawai tu minx ic, so, ak bg la ic sementara sbb sblom tu ak wat ic bru n 2 jam br siap,nk dijadikan cerita, pgawai tu nk ic original,pergh,stres,...ic ak blom siap.....pastu pegawai tu kata lps ic siap dtg sini blek.....ok fine...blek umah dulu...

second,2jam kemudian,waktu tghari,pukul 12.45 p.m .ak pegi amik ic n tros pegi bank islam nk bkk akaun...alamak ,aku tgk ramai gler org nk buka akaun bank islam ni....huhu...stres lagi....da lme2 sampai giliran ak,oooo....bru tau bank islam xde buku akaun....,pastu,org tu nk suruh ak bkk benda something like i tap...apa tu?pastu ak kata,xpe kak, saya wat kat umah,ayah saya nk pegi keje..

third,ak tunggu password dr bank islam....lme gak..... da dpt,pastu ak bkk i tap tu,itap tu mcm sim kad lah....lps da bkk benda mcm sim kad tu,aku tros msokkan kat enset,sbb ketat sgt ...jeng3...PATAH aku nyer tempat nk msokkan sim kad tu,sape2 yang knal enset nokia 6680 aku mesti kata "hai,wana,jgnlah sedih enset tu rosak,enset tu mmg patut lme da ko campak kat laut...da nazak sgt"aku plak kata".............=\"......tp kan,nseb baik i tap tu x patah skali..

fourth,ak search kat internet cara2 nk watkan benda tu berfungsi....rpe2nya , kne cabut film warna hitam y ada kat benda ala-ala sim kad tu n lekatkan kat sim kad y ada no kte....phm x?phm x?

fifth,pilih bank islam,aku gne maxis ,so cari la kat easy access,msokkan no pin y pihak bank bg then msokkan no pin baru...

sixth,msokkan no pin baru,msokkan password y diberi oleh bank islam,msokkan password baru....da selesai n bleh gne perkhidmatan tu......

huh,kalo lah aku tunggu akak pegawai tu selesaikan pengaktifan i tap tu mesti xjd mcm ni kan...ish..tu kalo.hmm,da mmg jodoh aku dgn enset nokia tu xlme,redha je lah.

pesanan penaja : malu bertanya sesat jln jalan
: jangan bertindak terburu2 dlm wat keputusan
: sabar itu separuh daripada iman
: jgn stres2=)
k la .PEACE...tamat

No comments: